Reduce & maintain

Its Monday & week 2 for semester 2 is here. Phewww, kejap je mase berlalu. Pejam celik kann. First quiz is in 3 weeks. Hurmmm, blaja satu hape pun takkk. *sighhss* Macam mane kau nak suksess Sara oiii kalau gini gayenye !

Im not here to give myself a self advice. Blurghhh.
Tapi...
Saya nak reduce. Reduce ape??

Reduce berat badan berserta lemak-lemak tepu yang berjaya aku kumpul sepanjang 3 tahun belajar kat Uniten ni. Iyerrr, I manage to increase almost 10 kg through out this years kalau korang nak tau. Korang mampuu??

Ohh tidakkk. Aku tak bangga langsung. Its a bad achievement.

Sedar tak sedar, I have roughly a year & a few months left before Im leaving Uniten "tersayang". Tetiba azam nak buang segala lemak ni datang. Initiative Im taking right now is just to fast.

Bagus jugak puasa ni. Since I cant avoid eating in small portion, puasa/fasting is my only way. Hopefully boleh lahh kurang sikit sebanyak berat terlampau aku ni. Dapat kurang 1kg - 2kg pun Alhamdullilah.

Mummy has been sending me advise msg's mintak sgt2 aku kurus & jaga berat badan aku. Hehhh. Okayy,fine. Her advise is for my own good. Mak mane tak risau tengok anak dier melebar macam belon. My weight was average (50kg) mase mulamula masuk U. Sekarang, dah macam mak gajah.

Masuk U, baju mostly saiz S- M...sekarang ni.. nak pakai M pun pikir banyak kali. Perut dah buncittt. Drastic sungguh my changes. Even grandma at times would say, " If takde ayam kat umah, just slice me & BBQ " =.='

Therfore, this semester. Aku HARUSLAH & WAJIBLAH mula menurunkan seberapa berat yang aku mampu.

I though of taking a few supplement to help me loose this fats.

Google'ing & Yahoo'ing to survey. I should start taking warm lime water instead of cold beverages. They say, air limau boleh menolong dalam pembuangan toxic & melawaskan penghadaman. 


Ader orang pulak kate, too much of lime water boley bwat perut nipis. Huhhh. Payah lah pulak kalau aku sakit tak memasal.Niat nak buang lemak jer pun.

So at times, i guess i should take in detoxing drink. Benda makanmakan ni rajin sikit aku nak amalkan. Bab gosokgosok losyen bakar lemak ni, kadangkadang aku malas@liat nak buat. Especially if Im already in my sleeping mode.


Addition to that, Ill have to take the Slimatee Kapsul. Bwat syarat jer nak bagi proses lawas & pembuangan lagi senang.


Perlu mula dengan menanam strong determination to reduce. By the end of the semster, Ill update if I manage to reduce my fatss & weight okayyy. Gambate Sara !








p/s : Mak kate, kalau gemuk jugak. Nanti kawen tak payah pakai baju cantikcantik. Pakai kaen guni jer. <--- Motivation paling kuat untuk kurus!

2 viewers view:

runnitaf said...

hahaha..alasan pkai bju kawin tu yg plg gempak! ^_^

um, akak shud consider jugak if nk makan pills sbb most ppl end up jd lagi membesar bila dorg dah stop mkn ubat tu..sbb ubat2 tu got sum side effects..chemicals kan..huhu..

k.sara said...

HAHAH..skrg ni aper jer advise,msti ader sngkut paut ngan kawen..huhu..berapi jer dngr...=.='

yg akk amik ni untuk proses membuang jerr..it contains nigelia sativa,cassia angustifolia, casalpisula crista and cuminium cyminum...oh,pelik sungguh scince terms ni...hahahah...

takat ni dah amik 4days,bau tyme membuang tuu,makk aiii..wangi yang amat..hahaha..tapi lega lah jugak...>.<

 

Storyline of Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea